Tecknartips - Jobbiga delar


Ett tecknartips som egentligen är så jäkla självklart, men som man lätt glömmer bort är att man måste öva på att rita, och då framför allt på de grejer som man känner sej dålig på. När jag var yngre så hade jag stora problem med att rita händer och fötter. Tror det är ganska vanligt. Jag brukade låta bli att rita händerna bara för att det var jobbigt. En dag satte jag mej och började rita av mina egna händer och det klarnade ganska snabbt för mej hur man skulle göra. Rita av så mycket som möjligt. Kalkera av om du behöver. Härma andra. Det är inte fel att rita av andra. Tvärtom så lär man sej jätte mycket av det. Jag har fortfarande svårt för att rita händer om jag inte har någon referensbild.

Så dra dej inte för att rita det du har svårt för bara för att du är bekväm. Även om det är jobbigt och svårt och man bara vill spy på det efter ett tag så utvecklas man och blir bättre.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback