En göteborgvistelse

Efter jobbet i söndags tog jag första bästa tåget mot Götet och fina Lovisa. Kom inte längre än till Nässjö, då tåget var inställt, och man fick vänta 1,5 timme på ersättningsbuss. Inget man gärna gör en solig söndag då man varit uppstigen sen klockan 6. Stupade i säng direkt när jag kom fram.

 

Dagen efter var jag pigg och full av energi. Jag och Visan åt frukost på ett berg med fin utsikt, och planerade dagen. Liseberg!

 

Lovisa plåstrade om sina fötter... i förebyggande syfte som hon uttryckte det.

 

Inge mesar här inte. Vi åkte så gott som allt, plus Gasten som ingen av oss hade vågat gå innan. Jag var elak och lät Lovisa gå sist i ledet, vilket ledde till en massa flåsande i hennes öron från skrämmande spöket. Sorry Visan! (Själv hade jag nog råkat slå till dom av ren reflex så det var nog för allas bästa ändå)

 

Vi gick lusthuset där vi fick oss en inblick hur vi hade sätt ut som medverkande i de tre vännerna och Jerry.

 

Jag envisades med att åka Kolerado. Fick vad jag förtjänade då jag blev genomsur på ryggen. Lovisa fick även sin vilja igenom då vi åkte Flumeride där vi fick skrattanfall och vakterna fick be oss att lugna oss innan vi steg ur båten.

 

Dagen efter tog jag tåget hem igen. Det var så mysigt att träffa Lovisa. Saknar henne här i Småland så otroligt mycket!

Kommentarer
visan säger:

fina bilder:) så himla fint att ha dig här! ses snart igen! kram!

2011-05-01 | 21:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback