Persikolen hy


Perfekt hy på bara några klick. Japp, det är vad denna lilla guide går ut på. Själv brukar jag inte använda mej av denna i så stor mängd, men den är bra och kunna. Vissa anser att detta är överkurs när man redigerar, och jag kan delvis hålla med dom. Bilden ovan t.ex. är överdriven med flit, för att visa vilken skillnad det kan göra ;D



GÖR SÅHÄR :)


Du börjar med att markera hudpartiet med hjälp av lassot. Om du har problem med att hitta det bland verktygen så är det bara att trycka på L på ditt tangentbord.



När du är nöjd med partiet du har markerat så trycker du på Lager och sedan Lager via Kopiera.
(Ctrl+J på tangentbordet)



Innan vi går vidare, kontrollera att din markering ligger bland dina lager.
(Den röda pilen på bilden. Om du inte har denna ruta på ditt skrivbord tryck F7 så ploppar den upp ^^)
Nu ska du försöka få till den där jämna hyn. Tryck Filter, sen median. Då ska en ruta komma upp. Överdriv nu inte "bruset". Hur många pixlar du ska ha beror helt på vilken storlek du har på din bild. En bild som är på 2,5 pix brukar jag ha ca 15-20 pixlar på.



Dags för lagermasken :) Se till att du har det brusiga lagret markerat. Klicka på knappen som är i den undre menyn i Lager rutan. (röda pilen) och så kommer en liten ruta dyka upp (det röda hjärtat :3 ) Det du nu ska göra är att du ska sudda bort detta lagret så du får fram mer av det undre lagret. Det vill säga ögon, näsa, mun, smycken m.m. Detta gör du med hjälp av den vanliga penslen. Svart färg



Ställ in följande:
1. Se till att ha en pensel med "ludd" på sidorna x)
2. Du jobbar enbart med svart och vitt. Svart suddar du ut med, och vitt återställer du med.
3. Sänk obacitetet och flödet till ca 50%. Det är bättre att dra flera gånger när man suddar ut än att det blir en kant som man senare ser i bilden och stör sej på.



Nu är det bara att måla fram ögon, näsa.. ja, det som ligger i det undre lagret som du vill ha fram ^^ Om det blir del så är det bara att svitcha till vitt och måla tillbax.



Till slut! Glöm nu inte att sänka opaciteten en aning på övre lagret så den vanliga bilden skiner igenom. Då kommer den se betydligt bättre ut.
Bilden som jag har redigerat här var i litet format. Om bilden är större blir även resultatet bättre ;)




KLART :D
Om det är något som är oklart eller om det finns önskemål på andra photoshop tutorials så är det bara att skicka iväg ett meddelande så kanske det dyker upp :)

Kommentarer
mangymaniac säger:

OMFG! :O Värsta IQ-testet tjö! o min IQ är inte särskilt hög... -_- men misströsta icke: Jag shall försöka!

2009-05-29 | 22:23:58
Raisa säger:

yapp jag kan hjälpa dig min fagra möö:D eller. hur dags?

2009-05-29 | 22:36:34
Bloggadress: http://raisa.blogg.se/
Sandra säger:

oh, jättebra!

2009-05-30 | 18:27:59
Bloggadress: http://laxbox.bloggagratis.se
Mangymaniac säger:

blåst

alltså, seriously... jag kan inte finna den dära korven... ja, alltså :P den där med hjärtat! OMG!den finns inte! paranoid O_o

2009-05-31 | 17:18:36
Fanny säger:

Taack för tipset blev riktigt bra :)

2010-01-27 | 19:39:08
Bloggadress: http://http:/fannynordell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback