Nikon Nikkor 50mm, F1.8D, AF


Har länge trånat efter denna lilla skönhet. Nikon Nikkor 50mm, F1.8D, AF. Har aldrig haft pengar till den dock, även om den bara kostar ca. 1500. I sommar ska den bli min i alla fall. Om jag inte får sommarjobb och köper den själv så ska jag önska mej den i födelsedagspresent. Då kan ni räkna med fotografier minsan ;D Ska införskaffa mej en reflexskärm också var planen, när pengarna finns xD
Ikväll ska jag skriva klart ett arbete och få iväg det, sen kanske jag sätter mej och redigerar lite gamla bilder. Har några från 1:an som jag hade glömt bort ^^

På tisdag ska jag föresten fota lite olika människor i studion. Ska testa lite olika ljussättningar :) Bilderna kommer nog någon gång under långheljen. Kommer bli skitbra tror jag.

Ni får ha det prima skinka :) Nu ska jag äta grillat. Mumma :D

Kommentarer
hedvig säger:

hej! i sommar ska jag konfirmera mig och jag ska önska mig ett nytt objektiv, med väldigt stor sannolikhet kommer jag också få det. Jag har en Nikon D40. Vilket tycker du jag ska önska mig? Detta? Jag är inte "inriktad" på någon speciell sorts fotografi, utan det är typ allround som gäller. vilket/vilka har du och vilket skulle du rekomendera?

2009-05-22 | 12:46:22
Bloggadress: http://cashelie.blogg.se/
hanna sol säger:

Varför ville du ha ett f1.8D?:O Jag funderar på att köpa ett 50 mm 1.4G (G är väl den nya, uppdaterade versionen av samma objektiv.) Har funderat på varför fortfarande köper den gamla, alltså D-versionen. Är det för att den är billigare eller har manuell bländarring? Det vore kul om du svarar på allt det här:)

2011-07-22 | 15:45:53
Bloggadress: http://hnneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback