Dagens påhitt & tankar

Är sådär härligt seg. Skönt. Ska gå och lägga mej snart. Fattar ni. Lisa går och lägger sej vid halv 10. Brukar bli vid 12 slaget för min del annars. Det är nog för att jag är hos pappa denna afton. Jag vet inte vad det är men jag brukar gå och lägga mej tidigare här. Inte nån dator som man kan dröjja sej kvar framför i timtal kanske ;D
Imorn blir det fotografering. Tror det kommer bli kul. Ska hämta reflexskärmen och sen ska Tove fixa hår och smink på Lovisa (som ni btw har i headern ;D) Hoppas verkligen på toppenbilder. Tror det kan överraska. Har lite ångerst för att jag inte har ritat på länge nu bara. Det har inte blivit av. Har ett porträtt som jag började på som jag aldrig gjorde klart. Ska nog sätta mej och göra det nu nån dag. Så har jag ju akvarellteckningen jag sluddrade om för nån vecka sen som jag inte har tagit kort på än. Så jag har ett och annat att visa minsan ;D

Idag har jag och min klass varit på studiebesök hos konstnären Mats Aronsson. Shit! Ge mej hans ateljé. Ett litet hus. Grafik grejer på undervåningen och målarateljé på övervåningen. Den var så ljus, och han hade små ditaljer överallt i inredningen. Han målar otroligt, och hans grafikkonst ser ut som foton. Inte konstigt att människan kan försörja sej på det han gör, för han äger på det!!

 Måste mublera om lite i mitt rum tror jag bestämt xD Ska skicka efter några foton i A4 format som jag ska rama in också hade jag tänkt. Några från det melankoliska bildspelet och några vanliga porträtt. Ska hänga upp grejer jag inte orkat hänga upp innan och få mitt rum lite mer.... roligt.
Nu ska jag nana. Pussar :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback