Nattliga tankar om konst.

Visst är det förargligt när det enda man vill göra är att måla hela natten, men sen måste man gå upp vid 9 morgonen därpå pga jobb. Just nu vill jag bara sätta mej med min tavla och måla som en galning, men känner att jag måste få min skönhetsömn först.

När jag inte kan sova brukar jag tänka igenom i huvudet vad jag ska göra med mina olika tavlor. Oftast har jag inte en aning förren jag har kommit en bra bit på den. Jag vet vad jag vill förmedla, men jag vet inte hur jag ska förmedla det, och det är frustrerande. Att måla är så mycket svårare än vad man tror. Tavlor innehåller så många känslor. Om man inte har rätt känsla just den dagen så går det inte att måla på den tavlan. Så är det för mej i alla fall. Kanske är därför jag håller på med ca. 3 tavlor samtidigt.
I min nuvarande tavla vill jag förmedla frihet, hopp, styrka. Den ska symbolisera lite det stadiet i livet som jag är i just nu. När man blir självständig och ska klara sej själv. Det är en spännande tid. Många val och möjligheter. Det var länge sen jag hade så klart för mej vad min tavla verkligen symboliserar. Kanske är därför det flyter på så bra med den.
 
 
Förrresten så är jag medveten om att bloggen ser galen ut om du te.x. kollar in den via bloglovin, men ska försöka fixa det så fort som möjligt. Inte nu, för nu ropar John blund på mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback