Berlin - Zoo

Sista dagen i Berlin så var vi på Zoo. Berlins zoo är kännt för att ta väldigt bra hand om sina djur, och om det är något djur som blir vanskött så står det i tidningen dagen efter. Tycker nog ändå inte att man ska stänga in dom i burar, men det var väldigt intressant att se då jag aldrig har varit på ett Zoo innan.

Och till er som är mot ormar, öglor, krokodiler, fåglar osv. som jag är mot spindlar (det vill säga livrädd) vill jag bara varna att det finns en och annan närbild på dessa.





Fiskarna var skitkul att kolla på. Det fanns enorma som nästan var längre än mej. Galet! Det fanns en som tryckte sej mot glaset stup i kvarten (pussbilden ;) Jag blev lite kär i honom!





Djuren låg så nära glaset, och de flesta satt så stilla att man kunde få in skärpan precis där man ville ha den. Djuren var coola. Jag blev otroligt fashinerad av ormarna!
Jag försökte mej faktiskt upp på insektsavdelningen, men bangade ur då vi kom för nära spindlarna. Det dröjjer nog några årtionden till innan jag kommer kunna fota dom.




Sjölejonen var oemotståndliga. Grymt fina djur, och väldigt charmiga!
Dom hade ganska många djur som såg ut som att dom ville mörda mej... är ganska övertygad om att det var endel som ville det med. (gamen till exempel...)
Tog bilder på de andra djuren också, men eftersom jag inte hade med mej rätt objektiv blev dom inte så bra.


Det här var sista skvätten av Berlin på ett tag. Nu saknar jag det! Jag har kommit på att jag nog är en storstadsmänniska, och Växjö är på tok för litet för mej! Jag har också kommit på att efter allt jobb i sommar så ska jag åka till Paris! Har faktiskt aldrig varit där. Det är galet!


Kommentarer
Anonym säger:

fina bilder:)

2010-04-06 | 10:20:11
Bloggadress: http://karinolofsson.se
lady säger:

Snygga foton! Krokodilens ögon CREEPY

2010-04-06 | 19:20:51
Bloggadress: http://ladyq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback