Lite kloka tankar

Det är ju underligt det där med konst. Jag fick en snileblixt i julas. Jag insåg något som människor som håller på med konst förhoppningsvis upptäcker någon gång under deras utveckling, och det öppnade upp en helt ny värld! Jag är faktiskt ganska okunnig inom konst, men det håller jag på att ändra på. Teknikmässigt är jag väl ganska lärd, ja, men det är en så liten del av konstnärsskapandet. Att börja på Kronobers folkhögskola är något av det bästa som jag har gjort i hela mitt liv, och det har förändrat mej till det bättre.
Just nu gör jag det som inte alla människor får chansen att göra. Jag satsar på mina drömmar. Jag jobbar hellre med något jag älskar och tjänar pengar så jag klarar mej, än att jobba med något som jag hatar och tjäna miljoner!!

Kommentarer
Quentin Dupieux säger:

Jobbar nog hellre med något jag hatar om jag nu tjänar "miljoner".

Svar: Vi alla är olika...
pictureofmind.blogg.se

2013-08-31 | 01:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback