Tecknartips - stressa inte!

Här ska ni få ett tecknartips som det tog lång tid för mej att komma på.
När man ritar, speciellt porträtt så är det vanligt att man stressar på för mycket. Man är för ivrig och vill ha klart sin teckning så fort som möjligt. Vissa har iof. förmågan att sitta koncentrerad i flera timmar och rita på sin bild men jag tillhör tyvärr inte dessa.
När jag var yngre så gav jag ofta upp när jag inte orkade sitta längre. Nu har jag lärt mej att det inte är något fel att lägga undan ett porträtt i några veckor, eller kanske till och med månader om så behövs för att få tillbaka suget att börja rita på den igen. Det kan rädda en teckning :)

 

Så tänkt på det gott folk. Stressa inte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback