Fråga

Jag fick en fråga i kommentarsfältet som kan vara värd att ta upp i bloggen.
Just självporträtt brukar jag inte rita speciellt mycket :P Kanske för att jag granskar min spegelbild tillräkligt.

 

Porträtt för övrigt varierar väldigt mycket beroende på motivet. Först och främst om människan är framifrån eller vinklad. Det är mycket lättare att rita ett porträtt rakt framifrån. Skuggor, och hår spelar också stor roll. Om jag ritar en man med skägg tar detta i regel betydligt längre tid än om jag ritar en kvinna. Om kvinnan sen har mycket och ruffsigt hår så tar ju däremot det ganska lång tid.
Jag brukar inte ta tiden men ett porträtt kan väl i regel ta mellan 2-6 timmar för mej. Kan ju såklart överskrida den tiden med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback