Tryck


Idag var det tryckdags. Vi var i ett gammalt mentalsjukhus som heter Italienska palatset. Nu för tiden är det ett tillhåll för konstnärer. Passande va ;) Det sägs att det ska spöka där. Hade hoppats på att få se nått men icke.

 

 


Man börjar med att rengöra sin platta, och sedan smörja in den med en svart sörja. Denna ska lägga sej i linjerna som man har ristat in i kopparplåten.

 

 


Och därefter drar man bort den överflödiga färgen med tygtrasor, så att det bara finns kvar i konturerna. Därefter lägger man den i en press och trycker den på fuktigt papper. Det blir riktigt coolt resultat. Hann tyvärr bara göra tre tryck med varje plåt.

 

 


Man blev smutsig. Mina händer var ett ypperligt exempel, men jag har tyvärr ingen bild på dom xD

 


Mina tryck får ni se nästa vecka ;) Tog kort på dom, men det blev suddigt och dant, så to be continued ;)
Imorgon ska jag på min broders loppis, och sedan blir det matfika på ett supermysigt café i öhr. Kameran kanske får följa med :)

Kommentarer
Art by Lisa Lans säger:

Åh vad kul med grafik. Och JA, man blir lätt väldigt smutsig. Plasthandskar är bra att ha!

2011-10-08 | 21:15:05
Bloggadress: http://lans.blogg.se/
Marie-Louise säger:

Vad häftigt! Det där skulle jag vilja testa :)

2011-10-20 | 19:07:43
Bloggadress: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback