Ny teckning

Dålig mobilkamera igen. Måste hitta den jäkla kameraladdaren!

 

Det är lite kul att varje gång jag ritar på fri hand så blir det nästan alltid mangainspirerande figurer. Under högstadiet fram till 1:an på gymnasiet så var det så gott som det enda jag ritade. Nu har jag hittat mer min egna stil. Jag skulle väl inte kalla det manga direkt, men jag har manga att tacka för mitt utvecklande!
Bilden är skissad med blyerts, färglagd med akvarellpennor och vatten, och tuschad med bläckpenna. De ljusa skuggorna har jag gjort med en vit penna.

 

Har tänkt att jag ska komma med lite tecknartips. Det var många som efterfrågade det för ett tag sen så jag tänkte att jag faktiskt ska sätta mej och göra något nice av det.
Sprida mina kunskaper, om ni fortfarande är intresserade? :)

Kommentarer
Mahtab - Tjejen som bor i Kanada säger:

Hittade din blogg idag och jag har suttit och kollat igenom alla dina konstverk och chit vad du är duktig! Du är riktigt talangfull och dina målningar är jätte fina!



KRAM

2012-01-19 | 08:53:04
Bloggadress: http://matiib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback