Schweiz

När jag var ute på min lilla "tågluff" med Nea så åkte vi inte bara till Raisan i Paris, utan vi passade även på att åka och hälsa på vår fina utbytesstudent Simona, som vi hade hos oss hela sista året på gymnasiet. Hon bor i Schweiz och ville mer än gärna att vi skulle komma på besök :)

Man har all rätt att skryta om man har en utsikt som denna. Det var alltså denna syn vi möttes av varje morgon. Ganska gött!

 

Andra dagen i Schweiz tog Simona med oss till en konstträdgård. Det var coolt. Ska ta reda på vad konstnären hette.



Något som Sverige verkligen måste ta efter är Schweiz tåg! Dom går lite långsammare, men går oftare och är alltid i tid. Något vi inte är vana vid här ;)

 


FinFina flickor i ett soligt Schweiz. Det var ca. 30 grader varje dag. Gött!




Det var en kväll det regnade och åskade så man nästan blev lite skraj. Det kändes ganska fint att sitta och titta på film med fina vänner och ett glas vin då.



Eftersom Simona gick i skolan på vardagarna fick jag och Nea underhålla oss själva och göra nya upptäckter, och tro mej det gjorde vi :) Sista dagen åkte vi till Bern, Schweiz huvudstad. Inte så stor stad, om man jämför med Stockholm, men det var mysigt :)



Schweiz var fint, och jag kommer säkert ta mej en tur dit igen inom kort. Här fick man tid att slappa, något som man inte hade i Paris. Det passade ganska bra :) Min semester 2010 ägde, och det kändes så värt att lägga hela sommaren på jobb när man fick detta som belöning :)


Kommentarer
sonia säger:

låter som om ni hade riktigt mysigt!

2010-10-08 | 19:55:38
Bloggadress: http://soniasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback