Manganörd

En gång i tiden, för två år sedan så var jag en manganörd. Jag har över 100 mangapockets i min garderob som på den tiden var lite heliga för mej. Jag ritade för det mesta bara manga, något som irriterade min mamma då hon visste att jag var duktig på porträtt. Det var också under den perioden som jag höll på som mest med att rita i photoshop och jag åstadkom bl.a. denna bilden. Ett självporträtt. Jag var mörkhårig på den tiden :P

 

När jag började gymnasiet så började jag rita mer porträtt igen, och halleluja vad jag utvecklades. (det är därför det är så kul med att rita. Man utvecklas hela tiden!)
Trots att det var ett tag sen så går vissa saker inte att vänja sej av vid. Jag märker ju själv att jag ritar manga när jag sitter och tecknar i anteckningsblocket. Jag märker att jag smyger ner och läser en pocket nån gång då och då när jag inte kan sova. Det bor nog fortfarande en liten manganörd i mej :)

 

Någon mer av mina läsare som ritar, läser eller har läst manga en gång i tiden?

Kommentarer
sonia tibblin [foto och illustrationer] säger:

Innan ritade jag manga massa men sen började jag rita porträtt istället och då började jag blogga så ville inte att min blogg skulle handla om manga. Har försökt göra en bild i ps men den blev ganska failad..

2010-05-28 | 22:37:35
Bloggadress: http://soniasfoto.blogg.se/
Lisa säger:

Jag hade en kompis som ritade manga hela tiden -- han var minst en lika stor nörd som du var ;) Han satt på lektionerna och ritade när han kände sig uttråkad. Han fick faktiskt mig att vilja testa att rita sådant, men det gick åt helvete för min del :p

2010-05-29 | 14:52:56
Bloggadress: http://liisiish.blogg.se/
Tilda säger:

älskar också manga! <3 Den va fin ju.. har du nå mer att visa?

2010-06-04 | 20:04:29
Bloggadress: http://sweetstreet.blogg.se/
Ida [Foto&vardag] säger:

Jag läser och ritar manga ganska ofta :) Dessutom så ser jag på anime ibland också.

2010-06-24 | 00:55:53
Bloggadress: http://idaadidas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback