090909

Ajdå.. har ett problem. Min fotolektion går ihop med min religionlektion. Jag hade mer än gärna skitit i religionen, men så får man tydligen inte göra xD Måste höra med min fotolärare så jag kanske kan kompromissa på något sätt. Kanske jag kan komma en timme tidigare och sitta och jobba eller något. Faaan säger jag bara. För övrigt kommer jag att ha ca 4 och en halv timme foto i veckan. Det kan nästan inte bli mycket bättre än så. Första fotolektionen imorn då. Kommer bli kul :)

Idag har vi haft en föreläsning med poeten och romanförfattaren Bob Hansson. Han är grymt bra! Har aldrig skrattat så mycket under en föreläsning innan. Han uppmuntrar en att sträva efter att bli det man vill bli, istället för att bli något som någon annan vill att man ska bli, bara för att klara sej bra ekonomiskt. Om man tror på en sak tillräkligt mycket så går den i uppfyllelse, och det är så jävla sant! Bob var poet i tio år innan han vann poetry slam och blev erkänd som poet. Nu överlevar han på att göra föreläsningar och skriva böcker och dikter. Han gav inte upp!


 Jag ska banne mej inte ge upp mina drömmar bara för att chansen är liten att dom kommer bli uppfyllda. Jag är en envis jäkel, och jag ska klara det ;D





ps.
Lägg märke till att dagens datum är 090909 ;D Kanske bara jag som tycker det är ironiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback