Negativ



Har suttit hela fotolektionen och kämpat med mina negativ, och inte är jag klar heller. Hatar teknologi ibland. Hittade negativ i mormor och morfars byrå från när jag var liten. Eftersom jag har tillgång till en skanner så kändes det självklart att skanna in dom. (Då trodde jag inte att det skulle ta längre tid än att framkalla dom analogt >.<)


Den första bilden är på mej och mina storebröder och kusinerna på mammas sida. Den tjuriga lilltotten som sitter på nedersta trappsteget är jag.
Andra bilden är på mej och min älskade morfar som gick bort för ca. 2 år sedan. Älskar det fotot! Så många minnen uppenbarar sej bara jag tittar på det.



Visst är det otroligt att små pluttiga bilder kan förstoras upp nästan hur stort som helst.
Btw. Designen är under konstruktion och kanske ser lite dassig ut ^^


Kommentarer
pelle säger:

Killar ska börja dricka öl som nyblivna tonåringar.... hm, ja varför inte? ;D

2009-09-24 | 19:40:51
Bloggadress: http://pellespersonliga.se
M i c k a säger:

haha jag tycker det är tråkigt att scanna neg :P det är så pilligt, där emot är det kul att redigeraa de efteråt, jag fick göra det på min praktik på stadsmuseet, redigera 70 åriga bilder, det var nice :D

2009-09-30 | 15:40:37
Bloggadress: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback