Brandon Lee


Äldre bild, som jag fyllde i med bläck för ett tag sen. Väldigt snabb målning. Tog kanske 15 minuter att måla, och 15 att tuscha. En målning som verkligen inte gör honom rättvisa, för han var så mycket snyggare i verkligheten, men som sagt. Det är en snabb målning. Jag skissade inte upp den före jag målade den, och ni förstår att då blir det lite svårare ;D Hade ingen bild att gå efter heller. Det är inte så lätt att hitta bilder på honom. Målad med akvarellfärger.




Brandon Lee var med i en av mina favoritfilmer. The Crow. I en skottscen blev han skjuten av misstag och dog. Man lyckades göra klart filmen, till minne av honom.

Filmen handlar om en rockstjärna som tillsammans med sin flickvän blir mördad dagen innan deras bröllop. Ett år senare återuppstår han för att hämnas deras död. Filmen är gjord 1994, och effekterna kanske inte är de bästa men jag rekommenderar den varmt. Stort plus för musiken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback