Om mej

OM MEJ
 
Mitt namn är Lisa och jag är en 21 årig tjej från Växjö. Jag är pratglad och för det mesta positiv som gillar att resa och träffa nya människor (även om plånboken inte tillåter så mycket sådant just nu.)
Jag tog studenten från estetiska programmet 2010 och har gjort lite allt möjligt sen dess. Jobbat på äldreboende, subway, konditori och studerat diverse kurser på Universitetet. I september 2012 började jag studera konst på St. Sigfrids folkhögskola här i Växjö och det är något av det bästa jag gjort. I januari flyttade jag in på deras internat.
I framtiden vill jag kunna försörja mej på min konst och gärna jobba inom reklam och visuell kommunikation.
 
 
OM KONSTEN

Det låter klyshé men jag har så länge jag kan minnas haft kreativa intressen. Det har alltid varit en stor del av mitt liv och jag har alltid vetat att det är något som jag vill göra i framtiden. När jag var yngre var det mest teckning som gällde. I slutet av mellanstadiet började jag intressera mej för bildredigering och digital teckning och lärde mej snabbt program som photoshop, vilket visade sej bli ett stort intresse. Under min gymnasietid introducerade min lärare måleri för mej och jag fastnade direkt. Jag fastnade också snabbt för fotografering och hann gå både A, B och C kursen i Fotografisk bild.
 
På folkhögskolan jobbar vi med allt möjligt inom traditionell konst. Både, teckning, form, måleri och mycket annat. Våra lärare uppmuntrar oss alltid att vara kreativa och ger feedback på våra arbeten.

Trackback