Våren har kommit!


På bilden, jag. Fotograf Elin


Helt galet. Det blev 20 grader idag och helt underbart väder! Var på dag X och människor envisades med att ge mej papper om utbildningar jag inte ville ha

- vad är du intresserad av att läsa vidare inom?
- Bild!
- hmm, förskolelärare kanske?
*Lägger ett häfte i lisas redan fulla famn*


Jag sa BILD inte nån sliten tant som sitter och leker med fingerfärg på ett papper xD Nä, men det va roligt. Efteråt gick vi ner på stan och jag bokade klipptid. Mitt hår ska klippas riktigt fint på måndag ^^ Var också inne på arbetsförmedlingen och hörde mej för lite. Ska även dit på måndag och höra nått "föredrag" om Mc Donalds. Ska söka dit. Lite emot mina principer kanske med tanke på att jag hatar Mc Donalds mat, men jag är i desperat behov av sommarjobb, så jag ska le och va trevlig och hoppas på det bästa. Bara jag får pengar :D Jag behöver ju inte äta av maten själv ^^
Efter gick vi i alla fall och köpte årets första mjukglass, sen trallade vi omkring lite här och där. Gjorde ett klipp. Köpte ett jätte fint halsband på rea :) Bara tio kronor. Hittade också en jätte fin kjol som jag hängde undan. Ska nog ner och köpa den på måndag. Sen satte vi oss i Linnéparken och åt godis och pratade. Det var så skönt! Precis lagom varmt!
När jag kom hem kände jag lite ångerst för att bara sitta inne så jag ringde Elin och vi gick ut. Började lära Elin lite om systemkameran. Hur man får fokusen att ligga där man vill ha den. ISO och vitballans :) Det blir mer på lördag troligen ^^

Nä, nu ska jag göra svenskan! Hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback