Talang... finns det?

Tror inte det finns de som har talang och de som inte har det. Det beror helt på ens intressen. Om man tycker om något så utvecklas man inom ämnet. Om man te.x. är inresserad av matte är det väl klart att man tycker det är kul att lära sej nya grejer inom ämnet och man utvecklas. Samma sak gäller bild och teckning, men det utvecklas nog mest i tidig ålder. När jag var liten var teckning det enda jag gjorde. Jag blev uppmuntrad och fortsätte med det. idag går jag en linje där jag dagligen lär mej nya saker inom ämnet bild. Tror inte det går i arv. Tro däremot att själva intresset kan gå i arv. Både min mormor och min farmor håller på med bild, och är duktiga på det.

Har inte så mycket fantasi just nu. Måste va ganska tråkigt att läsa. Tänkte att jag kanske kunde slänga ihop en tutorial över hur man tecknar ansikten, eller kanske manga nu i veckan, om det skulle va av instresse ;D


Kommentarer
Linn säger:

Talang kanske är fel ord. Men lite genetik är det ju, har med hjärnan att göra. Höger hjärnhalva sysslar med kreaviteten, musik, form, känslor mm. De flesta människor har större av den ena hjärnhalvan, troligen har du som jag, större av den högra :)



Sen berod ju på hur man följer intresset. Jag målar inte ofta. Men när jag gör blir oftast relativt bra, trots att jag inte övar särskilt ofta.

2009-05-10 | 13:54:53
Bloggadress: http://linnwahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback